
TILAT JA PALVELUKOKEMUKSET
Miten rakennetaan tila, jossa käyttäjä viihtyy?
Tutkimme tilojen ideaaleja aistiominaisuuksia mittaamalla tilakokemusta ja tunnistamalla kehityskohteet.
Aistilan tilasuunnittelun menetelmät soveltuvat esimerkiksi kaupunkiympäristöjen, liiketilojen, ravintoloiden, hotellien, työtilojen ja erilaisten elämysten kehittämiseen. Menetelmillä voidaan mitata ja analysoida nykyisiä aistikokemuksia ja suunnitella ideaalikokemuksia.
Sensory walk 360 on työkalu tilakokemuksen mittaamiseen. Tilaa havainnoidaan aisti kerrallaan, jolloin saadaan kuluttajakokemus tilasta. Tilakokemus on aina myös aistikokemus.
Moniaistinen resepti sopii kaupunkikehitykseen tai esimerkiksi matkailuelämysten suunnitteluun. Työkalu mahdollistaa kuluttajien osallistamisen suunnitteluprosessiin.
Moniaistinen kokemuspyörä analysoi asiakkaiden tavoitekokemuksen ja nykytilan. Asiakaskokemuksen analysointi toteutetaan mielikuva- ja aistiominaisuuksina. Tämän avulla osoitetaan konkreettisesti, mihin kehittämispanostukset kannattaa suunnata tavoitekokemuksen rakentamiseksi.
MONIAISTINEN ASIAKASKOKEMUS
Moniaistinen asiakaskokemustutkimus tarjoaa syvällisen näkymän siihen, miten asiakkaasi kokevat ympäristön eri aistien kautta. Se auttaa tunnistamaan, mikä kohteessa viehättää, miten viihdytään ja mihin kehitys kannattaa suunnata.
Tutkimukset räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden mukaan, jotta ne tuottavat mahdollisimman olennaista ja hyödyllistä tietoa.
Tutkimuksen ytimessä on aistikokemusindeksi, joka on kehitetty mittaamaan asiakkaiden kokemuksen miellyttävyyttä moniaistisesti ja tarjoaa selkeät suuntaviivat kehittämiseen.
Tutkimus soveltuu monenlaisiin ympäristöihin, kuten:
kaupat, ravintolat, kauppakeskukset, hotellit, toimistot, elämyskohteet ja kaupunginosat.
