top of page
luostarin valikatu kuva tim bird red

TILAT JA PALVELUKOKEMUKSET

Aistila® Experience

Tilojen ja palveluiden moniaistisella suunnittelulla on merkittävä rooli elämysten tuottamisesta. Aistilan kehittämä moniaistinen asiakastutkimus ratkoo suunnittelun haasteita ja näyttää suuntaa palveluiden kehitykselle. Aistitutkimus perustuu tutkittuun tietoon aistien vaikutuksesta kokemukseen. Tutkimuksista saaduilla tuloksilla kokemusta voidaan parantaa ja löytää uusia ideoita kehitykseen.

​​

Tutkimukset räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden mukaan, jotta ne tuottavat mahdollisimman olennaista ja hyödyllistä tietoa. 

Aistilan tilasuunnittelun menetelmät soveltuvat esimerkiksi kaupunkiympäristöjen, liiketilojen, ravintoloiden, hotellien, työtilojen ja erilaisten elämysten kehittämiseen. Menetelmillä voidaan mitata ja analysoida nykyisiä aistikokemuksia ja suunnitella ideaalikokemuksia.

Tilatja palvelukokemukset

MONIAISTISEN ASIAKASKOKEMUKSEN KARTOITUS

Moniaistinen asiakaskokemustutkimus tarjoaa syvällisen näkymän siihen, miten asiakkaasi kokevat ympäristön eri aistien kautta. Se auttaa tunnistamaan, mikä kohteessa viehättää, miten viihdytään ja mihin kehitys kannattaa suunnata.​

Tutkimuksen ytimessä on aistikokemusindeksi, joka on kehitetty mittaamaan asiakkaiden kokemuksen miellyttävyyttä moniaistisesti.

Tutkimus soveltuu monenlaisiin ympäristöihin, kuten:

kaupat, ravintolat, kauppakeskukset, hotellit, toimistot, elämyskohteet ja kaupunginosat.

Tutustu viimeaikaisiin tutkimuksiimme:

Logomo -Move 5D

K-Citymarket Järvenpää

Muumimaailma – Näkymättömän Ninnin polku

Turun Vanhakaupunki

Moniaistisen asiakaskokemuksen kartoitus

ASIAKASKOKEMUKSEN KEHITYS

Tutkimuksen avulla keskitytään syvällisesti rajattuun osa-alueeseen kuten tiettyyn kaupan osastoon tai esimerkiksi hotellin aamiaiskokemukseen. Näin saadaan tarkempaa tietoa eri yksityiskohtien toimivuudesta ja voidaan tunnistaa kehitystä vaativat tekijät.

Tutkimus osoittaa konkreettisesti ja yksityiskohtaisesti, miten kohdetta tulee kehittää tavoitekokemuksen rakentamiseksi. 

Tutkimus soveltuu monenlaisiin ympäristöihin, kuten:
kaupat, ravintolat, kauppakeskukset, hotellit, toimistot, elämyskohteet ja kaupunginosat.

Tutustu viimeaikaisiin tutkimuksiimme:
Original Sokos Hotel Kupittaa

Asiakaskokemuksen kehitys

Asiakaskokemuksen kehitys
Original Sokos Hotel Kupittaa

image.png

” Halusimme ymmärtää vieraidemme tarpeita ja ajatuksia paremmin ja selvittää millainen huone- ja unikokemus heillä hotellissamme on. Aistilan tutkimus antoi meille todella arvokasta tietoa siitä, miten vieraamme huoneemme ja nukkumisen huoneessa kokevat. Saimme yksityiskohtaista tietoa siitä, mitkä asiat ovat meillä hyvin ja mitä toimintoja kehittämällä voimme varmistaa vieraidemme entistä onnistuneemman vierailun.

Yhteistyö Aistilan kanssa oli todella antoisaa, tutkimuksen toteutus meille helppoa ja vaivatonta ja reaaliaikainen tutkimustulosten seurantamahdollisuus ja niiden systemaattinen läpikäynti sekä itsenäisesti että yhdessä Aistilan kanssa tutkimuksen parasta antia. Pystyimme jo tutkimusjakson aikana reagoimaan vieraidemme kokemuksiin. Olimme tutkimukseen sekä Aistilaan yhteistyökumppanina erittäin tyytyväisiä ja suosittelen heitä lämpimästi muillekin.”

Sanna Paloniemi, Hotellinjohtaja

bottom of page