top of page
luostarin valikatu kuva tim bird red

TILAT JA PALVELUKOKEMUKSET

Miten rakennetaan tila, jossa käyttäjä viihtyy?

Tutkimme tilojen ideaaleja aistiominaisuuksia mittaamalla tilakokemusta ja tunnistamalla kehityskohteet.

Aistilan tilasuunnittelun menetelmät soveltuvat esimerkiksi kaupunkiympäristöjen, liiketilojen, ravintoloiden, hotellien, työtilojen ja erilaisten elämysten kehittämiseen. Menetelmillä voidaan mitata ja analysoida nykyisiä aistikokemuksia ja suunnitella ideaalikokemuksia.

Sensory walk 360 on työkalu tilakokemuksen mittaamiseen. Tilaa havainnoidaan aisti kerrallaan, jolloin saadaan kuluttajakokemus tilasta. Tilakokemus on aina myös aistikokemus.

 

Moniaistinen resepti sopii kaupunkikehitykseen tai esimerkiksi matkailuelämysten suunnitteluun. Työkalu mahdollistaa kuluttajien osallistamisen suunnitteluprosessiin.

Moniaistinen kokemuspyörä analysoi asiakkaiden tavoitekokemuksen ja nykytilan. Asiakaskokemuksen analysointi toteutetaan mielikuva- ja aistiominaisuuksina. Tämän avulla osoitetaan konkreettisesti, mihin kehittämispanostukset kannattaa suunnata tavoitekokemuksen rakentamiseksi. 

Tilatja palvelukokemukset

Moniaistinen kokemustutkimus,
Logomo Move 5D

image.png

”Aistilan Moniaistinen kokemustutkimus on tehokas työkalu asiakaskokemuksen mittaamiseen erityisesti elämystuotannossa. Asiakkaiden tunnekokemusten ymmärtäminen auttaa kehittämään palvelua ja tuotteita entistä paremmiksi. Näimme konkreettisesti, kuinka ruoka ja ympäristö yhdessä voivat herättää tunteita, jotka jäävät elämään asiakkaiden mieliin”

Henna Kakko, myyntijohtaja, Logomo Oy

bottom of page