
TUOTE JA PAKKAUS
Parempi osumatarkkuus elintarvikkeiden tuotekehitykseen
Aistilasta saat elintarvikkeiden ja muiden kulutustuotteiden aistinvaraisen arvioinnin kaikki palvelut tuotekehityksen ideavaiheesta markkinoille. Tuotamme aistilähtöistä kuluttajaymmärrystä tuotekehityksen, markkinoinnin ja laadunhallinnan avuksi. Selvitämme halutussa kohderyhmässä kuluttajien odotukset ja kokemukset tuotteista.
Käytössämme on laaja kuluttajaraati ja ainutlaatuinen koulutettu raati, jonka avulla saadaan objektiiviset arviot tuotteiden aistittavista eroista. Tutkimusten toteuttamiseen käytössämme ovat monipuoliset tutkimusympäristöt ja -alustat.
TESTIT JA PROFIILIT
Aistila® Insight

Ideointityöpaja
Kehitetään tuoteideoita trendien pohjalta, jotka vastaavat eri kohderyhmien odotuksiin ja markkinatarpeisiin.

Kategoriakartoitus (Jobs to be done)
Kartoitetaan kuluttajalähtöistä markkinarakoa kategoriassa olevien tuotteiden ominaisuuksien pohjalta.

Ideaaliprofiili
Määritetään markkinoilla olevien tuotteiden avulla, millaisista aistiominaisuuksista ideaalituote rakentuu.

Konseptitutkimus
Arvioidaan tuoteidean markkinapotentiaali ja kiinnostus kuluttajille alueellisesti tai globaalisti.
Aistila® Navigator

Kilpailijavertailu
Selvitetään tuotteen miellyttävyys ja koetut aistiominaisuudet suhteessa kilpailijatuotteisiin.

Mieltymyskartoitus (preference mapping)
Määritetään kuluttajamieltymyksen kannalta kriittiset ominaisuudet.
.jpg)
Aistiväitetutkimus
Etsitään tuotteelle merkityksellisimmät ja perustellut aistiväitteet ISO-standardiin perustuen.

Pakkaustutkimus
Tunnistetaan, miten pakkaus vaikuttaa tuotteen mielikuvaan tai sen materiaalit aistittavaan laatuun.






.jpg)
