top of page

SUVI ry:n webinaari avaa ovia Ruotsin markkinoille

  • Writer: Aistila
    Aistila
  • 1.10.
  • 2 min käytetty lukemiseen

Päivitetty: 2.10.

Aistila järjestää Suomen elintarvikevientiyhdistykselle (SUVI ry) kaikille avoimen webinaarin, jossa pureudutaan Ruotsin markkinoihin ja suomalaisille elintarvikeyrityksille avautuviin vientimahdollisuuksiin. Webinaari tarjoaa ajankohtaista tietoa ja konkreettisia työkaluja niille, jotka haluavat laajentaa liiketoimintaansa Ruotsin markkinoille.


’’Aistilan järjestämä SUVI ry:n webinaari tarjoaa suomalaisille elintarvikeyrityksille tutkittua tietoa kansainvälisten markkinoiden trendeistä ja kuluttajakäyttäytymisestä, auttaa tunnistamaan uusia vientimahdollisuuksia, vähentää riskejä ja vahvistaa kilpailukykyä – tukien näin yritysten kasvua ja menestystä globaaleilla markkinoilla’’, kertoo Jari-Pekka Rautamaa, Oy Lunden Ab Jalostaja, SUVI ry:n hallituksen varapuheenjohtaja.


  • Aika: 22.10.2025 klo 10.00–11.00

  • Hinta: SUVI ry:n jäsenille maksuton, muille 100 € / hlö (alv 0 %)


Mikä on SUVI ry?

Suomen elintarvikevientiyhdistys SUVI ry on ensimmäinen aidosti yritysten aloitteesta syntynyt vienninedistämisverkosto. Yhdistyksen tavoitteena on edistää suomalaisten ruoka- ja juomatuotteiden vientiä ja elintarvikealan kansainvälistymistä tuoden kasvua jäsenistölleen ja koko elintarviketoimialalle. Palveluinaan yhdistys tarjoaa jäsenilleen monipuolisia vienninedistämispalveluita. Lue lisää verkkosivuiltaesitteestä ja yhdistyksen säännöistä.

SUVI ry:n logo

Aistila on yksi SUVI ry:n kannattajajäsenistä ja tarjoaa tutkimuspalveluja jäsenyritysten käyttöön. ’’ Analysoimme markkinatietoa Itämeren alueen maista ja kauttamme jäsenyritykset voivat testauttaa tuotteitaan kohderyhmän kuluttajilla’’, kertoo Aistilan Operatiivinen johtaja Mari Norrdal.


Vastaa kyselyyn, ja kerro mitkä Itämeren maat kiinnostavat yritystäsi. Vastaaminen vie vain minuutin.



Webinaarin sisältöä tarkemmin

Webinaari: Katsaus Ruotsin markkinaan ja tutkimuspalveluihin

Webinaarissa perehdytään:

  • Kokonaiskuvaan Ruotsin markkinarakenteesta ja keskeisistä toimijoista vähittäiskauppa- ja foodservice-sektorilla

  • Ruotsin kuluttajatrendeihin, jotka ohjaavat kysyntää juuri nyt

  • Arvioita eri tuoteryhmien potentiaalista suomalaisille elintarvikkeille

  • Miten tutkimuspalvelujen avulla yritykset voivat syventää ymmärrystään kilpailukentästä ja kuluttajien odotuksista ja näin tukea onnistunutta markkinoille pääsyä ja lanseerausta Ruotsissa.


Ohjelma:

  • Webinaarin avaus: Oy Lunden Ab Jalostaja, SUVI ry:n hallituksen varapuheenjohtaja Jari-Pekka Rautamaa

  • Seniori viestintäneuvoja Tage Erikson, FINSVE: Suomalaisen elintarvikeyrityksen mahdollisuudet Ruotsin markkinoilla

  • Asst. Professor, Sensory science, Co-Founder of TasteWorthy & The Taste Lab Johan Swahn: Miten Ruotsin markkinoista kiinnostunut elintarvikevalmistaja voi hyödyntää tutkimusta?

  • Paneelikeskustelu

bottom of page